Alla inlägg den 7 april 2015

Av Linda Ljung - 7 april 2015 22:47

Kollade igenom min feed på Facebook, smått hög på sömntabletter ska erkännas, och ett uttalande som fanns med i feeden var ordet "Danskjävlar!" Med en massa irriterade utropstecken bakom. Absolut, jag kan hålla med om att danskar är knepiga, dels av släktrelaterad vetskap samt så har jag jobbat för ett gäng också, jag säger bara ALDRIG MER. Men nog om mitt! Det som slog mig när jag sedan läste igenom kommentarerna var att det inte fanns EN kommentar som jag saknade, en kommentar som normalt sett reserveras vid samtal om olika etniciteter. Vad det ordet är? Rasism! Inte EN enda kommentar om att "du det där var jävligt rasistiskt sagt av dig". Nehej, det är INTE rasism att skrika ut danskjävlar, men hade jag gjort en arg status där jag uttalar mig negativt om någon annans etnicitet, exempelvis att en arab backar över min fot med bilen eller dylikt. Tänk vilket jävla ramaskri det hade blivit om jag skrivit ett likandne uttalande. "Arabjävlar!"


Jag har EN sak att säga och det är att rasism blir vad man gör den till, man kan hitta rasism PRECIS överallt, men den enda rasismen som verkar räknas är när det är just en annan hudfärg inräknade. Ser ni inte dubbelmoralen i det hela? Jag utpekas som rasist för att jag uttalar mig negativt om tiggeri, men danskjävlar får man visst säga om ett folkslag. Jaja, min hjärna är hög på Imovane så HEJ!

Ovido - Quiz & Flashcards