Direktlänk till inlägg 6 november 2015

Stressa!

Av Linda Ljung - 6 november 2015 16:11

Tant Apodorm gjorde sitt jobb! Jag vaknade till vid 8 första gången, men kände mig INTE redo att lämna sängen så jag vände på mig, la av en fis och somnade om. Jag tänkte att jag sover väl i två timmar till kanske... Nej, jag vaknar kl 13 istället. Kl 13 hade jag ett inbokat möte/fika, som tur var inte så långt hemifrån, så följande utspelade sig denna "morgon"(jag hävdar att det ÄR morgon när man precis vaknat, oavsett tidpunkt).


Linda öppnar ögonen, sträcker lite på sig och famlar efter telefonen som ligger bredvid på nattduksbordet. 2 avisering från messenger, ett oläst meddelande (hjärtat studsar till lite här), klockan är 13, jag kanske skulle, KLOCKAN ÄR 13!!!! HELVETES JÄVLAR jag har försovit mig! Slänger mig ur sängen, alltså verkligen kastar bort täcket och vräker mig upp! Skriver ett snabbt meddelande på Facebook att "Jag vaknade precis, kommer snart!"

På med kläder, borsta tänderna, snabb tvätt under armarna, på med deo och parfym (smink? Vem fan hinner det?), på med skor och jacka och ut genom dörren!

Kl 13.16 möter jag upp min kompis. Inte illa pinkat av någon som vaknade kl 13 =P


Väl på plats blir det raka vägen till kaffe! Eller ja, jag hade mitt sikte totalt inställt på kaffe först, men min kompis påpekade att jag ju skulle hämta en bok, och bokaffären låg ändå precis bredvid fiket, så in och hämta boken, SEDAN kaffe. Baristan såg smått road ut då jag beställde den största kaffe dom hade, varpå hon börjar visa mig olika muggar och ställa komplicerade frågor, typ vad jag ville ha för kaffe; muggen för bryggkaffe såg ut så här och den för latte såg ut så här (fan bara ge mig mitt koffein!). Lattekoppen var tydligen liiiiite större än bryggkaffekoppen så det blev en latte med dubbla shots. Frukost blev det minsann också, en fluffig och saftig muffin med citron och vit choklad. Jag sa aldrig att det var en hälsosam frukost ;)


Efter att jag fått mitt koffein började hjärnan så smått att vakna den också, och DÅ kunde vi äntligen börja diskutera det vi möttes för att diskutera, nämligen en ny LAJVKAMPANJ. Ja ni läser rätt, jag ska dra igång en ny lajvkampanj. I nuläget finns det INGA datum satta, INGENTING, så kom inte med frågor ännu, det KOMMER att komma upp information när vi är redo att släppa den. Jag flaggar bara för att det är på gång ;)


Nej, nu blir det musik!


My friends don't walk, they run
Skinny dip in rabbit holes for fun
Popping, popping balloons with guns, getting high off helium
We paint white roses red,
Each shade from a different person's head
This dream, dream is a killer
Getting drunk with the blue caterpillar

I'm peeling the skin off my face
'Cause I really hate being safe
The normal's, they make me afraid
The crazies, they make me feel sane

I'm nuts, baby, I'm mad,
The craziest friend that you've ever had
You think I'm psycho, you think I'm gone
Tell the psychiatrist something is wrong
Over the bend, entirely bonkers
You like me best when I'm off my rocker
Tell you a secret, I'm not alarmed
So what if I'm crazy? The best people are
All the best people are crazy, all the best people are

Where is my prescription?
Doctor, doctor please listen
My brain is scattered
You can be Alice,
I'll be the mad hatter.

I'm peeling the skin off my face
'Cause I really hate being safe
The normal's, they make me afraid
The crazies, they make me feel sane

I'm nuts, baby, I'm mad,
The craziest friend that you've ever had
You think I'm psycho, you think I'm gone
Tell the psychiatrist something is wrong
Over the bend, entirely bonkers
You like me best when I'm off my rocker
Tell you a secret, I'm not alarmed
So what if I'm crazy? The best people are

You think I'm crazy, you think I'm gone
So what if I'm crazy? All the best people are
And I think you're crazy too, I know you're gone
That's probably the reason that we get along

I'm nuts, baby, I'm mad,
The craziest friend that you've ever had
You think I'm psycho, you think I'm gone
Tell the psychiatrist something is wrong
Over the bend, entirely bonkers
You like me best when I'm off my rocker
Tell you a secret, I'm not alarmed
So what if I'm crazy? The best people are
All the best people are crazy, all the best people are
All the best people are crazy, all the best people are

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Ljung - 31 juli 2016 12:11

Jag vill jättegärna göra mer saker, men jag orkar oftast inte. Det har absolut inget med lathet att göra, ovilja att träffas eller att jag inte tycker om dig. Det handlar helt enkelt om att jag inte har någon energi över. Jag vet att det har varit så...

Av Linda Ljung - 12 juli 2016 15:46

Precis hemkommen från läkarbesök, domen löd som följande: fortfarande bipolär, och den diagnosen har fått en namngiven kompis nu som heter ADD. Yäy, verkligen, jag hoppar HÖGT av glädje.. Ska återgå till att käka Fluoxetin igen för att få komma upp l...

Av Linda Ljung - 2 maj 2016 04:28

Ny natt, samma problem. John Blund verkar hata mig. Seriöst alltså, den mängden inlägg jag gjort om just mina sömnproblem är fan sorglig, och jag är så less på det nu att jag skulle kunna skrika rakt ut, MEN det gör jag inte, då jag har min sovande f...

Av Linda Ljung - 30 april 2016 11:04

Först, Mannen HADE pratat i sömnen, så det blev en lite rolig historia att dra sådär på morgonkvisten *fniss*    Så okej, det blev faktiskt några timmars sömn (yey), gick in och la mig i sängen igen runt 4, är rätt säker på att jag lyckades somna...

Av Linda Ljung - 30 april 2016 02:40

La mig i sängen vid halv tio-ish, legat HELA tiden fram till nu (02:38) i mörker, med stängda ögon och bara hoppats på att sömnen skulle fånga mig... Men hade jag sån tur? Nej nej nej, istället blir jag bara mer och mer frustrerad över att jag fortfa...

Ovido - Quiz & Flashcards